SMART POWER ZONE - Träna själv

Det finns ett intresse av morgonpass trots att det inte ligger något sådant på sommarschemat. För att stilla träningslustan finns här materialet du behöver för att kunna morgonträna på egen hand. Detta funkar ju så klart även till lunch eller när helst gruppsalen är ledig.

Så här funkar det

För att kunna genomföra detta måste du ha musik, stereo och övningar förstås.

Bredvid bashögtalaren framme vid spegeln i salen står en portabel stereo med en sladd i. Där kan du koppla in din egen telefon eller padda för att spela musik. Stereon är enkel att manövrera och förstå så det fixar du enkelt.

Här hittar du allt material du behöver.

Musikmix

Ladda ner musikfilerna till din telefon eller surfplatta som du sedan har med dig för att koppla in och kunna spela upp på stereon i salen.

Musiken är uppbyggd som följer.
1. Uppvärmning, 4 min. Förslagsvis joggar eller cyklar du.
2. 30 sek vila. Du gör dig redo för arbete och väljer en övning där du vill starta.
3. Arbetszon 1: 4 varv med intervaller om 20 sek arbete och 10 sek vila. Du väljer om du varvar två övningar (en zon) 4 varv, eller om du tar ett varv i alla zoner och således hela "spelplanen". Båda varianterna funkar med musiken.
4. 30 sek vila.
5. Arbetszon 2: Se arbetszon 1.
6. 30 sek vila.
7. Arbetszon 3
8. 30 sek vila
9. Arbetszon 4
10. 30 sek vila, håll fötterna igång.
11. Stretch, 3 min.

Övningsmaterial

Här hittar du också:

 - Kartbild över var de olika övningarna ska placeras.
 - Ett foto över vilket material du behöver plocka fram.
 - Övningsbeskrivningar.
 - Filmer som visar övningarna, en bit in i videosnuttarna visas de lite enklare alternativen.

Stort lycka till med din träning.
Vid funderingar eller frågor, välkommen att höra av dig här.